„Szklanka mleka”
Cel programu: długoterminowa zmiana nawyków żywieniowych i propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania edukacyjne realizowane w szkołach podstawowych.
Projekty w roku szkolnym 2013/2014
Cel projektu to "wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych".
W ramach tego projektu prowadzone są następujące zajęcia:
- Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji - 6 grup;
- Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych - 5 grup;
- Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 8 grup;
- Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej - 2 grupy;
- Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy - 8 grup;
- Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne: terapia integracji sensorycznej - 8 grup;
- Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych - koło matematyczne - 2 grupy;
- Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych - koło przyrodnicze - 1 grupa;
- Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych - muzyczne - 1 grupa;
- Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych - plastyczne - 1 grupa;
- Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych - teatralne - 2 grupy.
„Szklanka mleka”
Program skierowany do uczniów klas I -III.
Cel programu: długoterminowa zmiana nawyków żywieniowych i propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania edukacyjne realizowane w szkołach podstawowych.
„Dziecięca akademia przyszłości- wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe w szkołach podstawowych”. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego kapitał Ludzki, Priorytet IX, Poddziałanie 9.1.2
Cel główny tego projektu to wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół podstawowych z terenu województwa mazowieckiego poprzez rozszerzenie oferty edukacyjno – wychowawczej szkół o dodatkowe zajęcia pozalekcyjne ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych.
Celami szczegółowymi są:
- Kształtowanie umiejętności uczenia się
- rozwijanie umiejętności społecznych
- wspieranie rozwoju intelektualnego i emocjonalnego
- zdobywanie umiejętności przyrodniczo – matematycznych
- kształtowanie posługiwania się językiem angielskim
- wdrażanie do odpowiedzialnego korzystania z technologii informatycznej
- kształtowanie umiejętności spędzania czasu wolnego
- realizowanie idei wychowania poprzez sport
Projekt skierowany jest do grupy 23 uczniów z klas czwartych.
Uczniowie zakwalifikowani do udziału w projekcie uczestniczą w bloku dodatkowych zajęć pozalekcyjnych, w wymiarze 20 godz. miesięcznie. Są to :
- zajęcia z zakresu ICT ( technologie informacyjne i komunikacyjne)- 4 godz.
- zajęcia z zakresu przedmiotów przyrodniczo – matematycznych- 3 godz.
- zajęcia z języka angielskiego – 4 godz.
- zajęcia z zakresu wsparcia psychologiczno – pedagogicznego – 3 godz.
- zajęcia sportowo – wychowawcze – 6 godz.
W ramach projektu zakupione zostały pomoce, które są wykorzystywane podczas realizacji zajęć.
Zespół realizujący zajęcia w ramach projektu:
- p. Mirosława Gierzyńska – Guzek – zajęcia ICT
- p. Grażyna Skonieczna, p. Urszula Kaczyńska – zajęcia przyrodniczo- matematyczne
- p. Olga Łukasiewicz – zajęcia z j. angielskiego
- p. Zdzisława Florczuk – zajęcia z zakresu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego
- p. Katarzyna Szybka – zajęcia sportowo – wychowawczej
Szkolny koordynator projektu p. Hanna Grochowska
Projekt realizowany przez Miasto Sokołów Podlaski współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet IX, Poddziałanie 9.1.2
Cel projektu to wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez indywidualizację procesu dydaktyczno- wychowawczego.
W ramach tego projektu prowadzone są następujące zajęcia :
- Zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji – 6 grup
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych- 5 grup
- zajęcia logopedyczne- 8 grup
- zajęcia gimnastyki korekcyjnej- 9 grup
- zajęcia z zakresu integracji sensorycznej – 3 grupy
- zajęcia z zakresu wsparcia psychologiczno- pedagogicznego- 1 grupa
- zajęcia rozwijające: muzyczne -1 grupa ; plastyczne- 1 grupa
- zajęcia rozwijające umiejętności matematyczne- koło matematyczne- 2 grupy
Zespół realizujący zadania w ramach projektu:
- p. Hanna Grochowska – zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji, zajęcia muzyczne
- p. Małgorzata Nowak – zajęcia dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji; zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
- p. Terasa Zawadzka – zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
- p. Iwona Ciałkiewicz - zajęcia logopedyczne
- p. Anna
- p. Katarzyna Szybka – zajęcia gimnastyki korekcyjnej
- p. Mirosława Paprocka – zajęcia gimnastyki korekcyjnej; zajęcia plastyczne
- p. Elżbieta Wilk – zajęcia z zakresu integracji sensorycznej
- p. Zdzisława Florczuk – zajęcia z zakresu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego
- p. Grażyna Kaczmarczyk – koło matematyczne
Nad realizacją projektu czuwa dyrektor szkoły – p. Grażyna Skonieczna
program rządowy , w ramach komponentu e- nauczyciel
„Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”-
projekt wspierający program rządowy, realizowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji i Centrum Edukacji Obywatelskiej w, którym bierze udział nasza szkoła.
Cele programu:
- zaopatrzenie szkól w nowoczesny sprzęt informatyczny i telekomunikacyjny
- poprawa procesu nauczania i uczenia się poprzez wprowadzenie technologii informacyjno – komunikacyjnych
Cele projektu:
- przygotowanie nauczycieli do zwiększenia efektywności nauczania swoich przedmiotów i uczenia się uczniów poprzez profesjonalny rozwój, współpracę z innymi nauczycielami , w tym w sieciach współpracy, oraz samokształcenie.
Projekt ten ma dopomóc szkołom realizującym program „ Cyfrowa Szkoła” optymalnie wykorzystać sprzęt jako narzędzie wspierające nowoczesne i efektywne nauczanie.
W ramach tego programu szkoła otrzymała:
- laptopy,
- tablice interaktywne,
- projektory,
- ekrany
„Szklanka mleka”
Program skierowany do uczniów klas I -III.
Cel programu: długoterminowa zmiana nawyków żywieniowych i propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania edukacyjne realizowane w szkołach podstawowych.